Skellefteå Handikappidrott!

Idag fick jag tag på Fredrik, vår kontaktperson på Skellefteå handikappidrott. Han hade läst på här på bloggen att vi skulle åka upp så det var ingen överraskning för honom när jag sa det :) han lät jätteglad och tyckte att det var kul att vi skulle komma upp och hälsa på. Fick även höra att han har fått bra respons från tidningar han har pratat med om vårt projekt!

Vi planerade lite snabbt och kort vad vi ska göra när vi kommer dit och bl.a ska vi få vara med på en innebandyträning på måndagkvällen samt titta hur kansliet ser ut och på deras träningshall. Det ska bli riktigt roligt och intressant att få komma dit tycker vi (:

Det är ju så att vi kommer att skänka överskottet av de pengarna vi får in från sponsorer och folk som vill hjälpa till som tycker att vi gör en bra sak, till denna förening. Vi tycker att handikappidrotten hamnar i skymundan av annan idrott fast deras prestationer är min lika stora, och vi vill försöka få fram det genom att göra denna resa. Jag hoppas att ni håller med och att ni vill hjälpa till!

Idag har vi även hunnit med ett träningspass på cykeln och vi båda blev nog ganska trötta i benen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0