SMF Skogsentreprenörerna

SMF Skogsentreprenörerna har valt att gå in och sponsra oss med lite kläder under resan :) Ett par cykelbyxor, två t-shirtar och en varselväst tackar vi otroligt mycket för och det kommer användas flitigt under resan!
(Bättre bilder kommer)

Händelserik dag

Idag har vi hämtat våra cyklar på Cykloteket och varit med i radion.
Som vi nämnde igår kommer Radio Västmanland att följa vår lilla tur och idag var första intervjuen. Några dagar i veckan så kommer vi vara med och prata om vad vi har gjort, hur det går, om vi har ont, hur mycket pengar vi har samlat in osv. Vi kommer att berätta tidigare på den dagen när vi kommer vara med så ni har en chans att höra det :)

Cyklarna är också hämtade, vi har väldigt små cykelväskor så vi kommer inte ha mycket packning med oss, kan nog slänga upp en bild sen, då jag håller på att förbereda nu.

Något tråkigt som har hänt är att Johanna M:s bil har blivit stulen, inte roligt. Hoppas den kommer fram snart, så hon slipper oroa sig så mycket för det.

Radio Västmanland!

För tio minuters sedan var det ett Västeråsnummer som ringde mig och det visade sig vara Radio Västmanland. De vill följa vår resa och sända några dagar i veckan och det är inget vi tackar nej till.

Riktigt kul säger vi och längtar tills i morgon då de ska hänga med på ett uppdrag! :)

Fix och trix!

Det närmar sig nu. Det känns. Jag har suttit halva dagen med att skriva ut kartor med vägbeskrivningar så vi vet vilka vägar vi ska cykla :) Blev lite ändringar i reseplaneringen idag också, vi kommer inte att passera Ramkvilla utan det blir istället Vetlanda där vi också har boende! Det tackar vi Daniel Bogren för!

Vi skulle egentligen hämtat våra fina cyklar idag, men det blir på Torsdag istället! :)
Har lite mer smått och gott att fixa inför trippen så den här veckan kommer det nog gå åt många timmar till projektarbete - Me like!

Take Care!

Välbehövligt

Förra veckan ringde min mor och sa att jag hade 2 par cykelbyxor som väntade på mig hemma, så idag när jag åkte hem så testade jag dem. Supersköna och kommer nog vara min bästa vän under cykelturen. Så nu har jag och Johanna varsit par med oss och dessa har då IP Motor gått in och sponsrat med, tack säger vi för det!

Ny sponsor

Ragnarssons Skogsentreprenad AB har valt att bli Guldsponsor i vårt projekt, det tackar vi mycket för! :)

Gilla oss

Gilla oss på facebook där det blir grymt mycket smaskigt under resan!
Klicka på bilden för att teleporteras dit!

Lördag!

Det kan vara så att vi nästa Lördag är i Trelleborg vid den här tiden. Mina (Johanna M.s) föräldrar kommer att köra ner oss dit och även sponsra oss med övernattning där - det tackar vi för! Det är dock inte helt klappat och klart om vi åker på Lördagen eller Söndagen.

Nog om det. Eftersom det bara är en dryg vecka kvar nu så är det faktiskt så att man behöver fixa grejer till projektet även på em Lördag. Därför tog jag mig en biltur till Fagersta för att lämna in lite av våra kläder som ska tryckas :) Nog om det.

Jag var och hälsade på min mormor och morbror idag. Där fanns ett paket till oss båda som hade texten "att användas när det blir jävligt" på sig. Eftersom paketet var så stort var jag tvungen att öppna det då vi ska ha så lie packning som möjligt med oss när vi cyklar. Jag tänkte inte berätta vad det var i paketet men jag tänkte att ni skulle få gissa! När vi sen känner att det känns jävligt under resan och vi behöver använda det så kommer vi att redovisa svaret här! :)

Gårdagen!

Igår så tog vi bussen till Hälla och hälsade på i en nyöppnad cykelbutik! Denna butik ska nämligen låna ut cyklar till oss under vår resa vilket vi är otroligt glada över.
Vi testade cyklar (okej, vi testade typ två), blev bjudna på kaffe och tårta och pratade i några timmar. Supertrevliga killar så det känns riktigt bra att ha fått kontakt med dem och kunna samarbeta med dem.

På tisdag ska vi dit igen för då skulle cyklarna vara klara. Då kommer det upp lite bilder också, glömde liksom bort det igår.

En bild på Johanna M dyker i alla fall upp nu!

Rolig Läsning!

Min (Johanna M.s) pappa kom ner till Västerås idag och hälsade på. Han hade med ett stort kuvert med till mig. Ivrigt öppnade jag brevet och i låg en tidning från Handikappidrott Norr samt en post-it lapp där det stod Hälsningar från Tore i Skellefteå!

Jag började snabbt bläddra i tidningen och hittade en fin artikel om vårt projekt! Vi tackar Tore som skrev artikeln på ett väldigt bra sätt och fick fram det vi ville ha fram :)

Ställen

På dessa ställen är det osäkert på om vi har någon att övernatta hos. Hör gärna av er om ni känner någon i närheten :)

Trelleborg
Sundsvall
Nordmaling

Fredag är dagen.

På fredag ska vi göra något roligt, nämligen prova ut någonting. Vad kan det vara?

Bilder kommer då, antagligen :)

2 veckor kvar!

Som rubriken säger, nu är det bara två veckor kvar innan vi drar iväg! Dags att lägga i spurten. Lite nya sponsorer rullar in varje dag och vi söker fortfarande boenden på vissa ställen runt om i landet.

Kort film

Om ni mot all förmodan..

.. har läst vlt idag så står det helt fel.
Vi berättar inte hur mycket pengar vi får in och allra helst inte för en tidning, målet var 15 000, inget annat.

Vad händer och sker?
Just nu försöker Johanna M fixa de sista boendeplatserna medan Johanna R faktiskt försöker fixa till några skolarbeten, cred till Johanna M som ägnar sig åt detta projekt lite extra nu :)

Inte långt kvar!!

Update!

Igår blev vi intervjuade av VLT, en tidning i Västmanland. Det var en liten udda intervju men det gick ganska bra ändå. Vet inte riktigt vilken dag artikeln kommer med i tidningen, men vi kommer att vara snabba med att höra av oss om detta - tro mig!

Igår fick vi även in pengar från en ny sponsor. Kjellins EL i Skinnskatteberg ville vara med och skänka lite pengar till vårt projekt men framförallt till Skellefteå Handikappidrottsförening.

Nu är det verkligen inte lång tid kvar innan vi ger oss iväg, mindre än 3 veckor. Det ska bli fantastiskt roligt att ge sig ut på vägarna och fortsätter det som nu kanske det är snöfritt även uppe i kalla Norr :) Vi hoppas på det.

Trots att det snart är här och vi snart är iväg har vi ganska mycket att hålla oss med, idag har jag suttit och försöka få tag på Vandrarhem på olika ställen i vårt avlånga land där vi fortfarande inte har boende.

* Trelleborg
* Ramkvilla
* Tranås
* Vadstena
* Gnarp
* Sundsvall
* Nordmaling

Dessa ställen har vi fortfarande inget boende på. Kom igen, känner du som känner någon som bor på något av dessa ställen i Sverige och vill hjälpa oss med en övernattning får ni gärna höra av er! :)

En lättnad

Mötet idag gick toppen!

På förmiddagen pratade vi med en lärare på skolan, David, som har varit tränare i cykling åt bland annat Team Mälarenergi och U-23-landslaget. Vi fick en massa bra tips från honom, allt från vilka cyklar som är bäst att ha till vilka verktyg vi ska ha med oss. Eftersom det tyvärr har varit lite strul med att fixa cyklar så fick vi även tips på ställen vi skulle höra av oss till.
Så nu kanske ni inser att mötet i eftermiddags handlade om cyklar?
Det gick i alla fall bra och ett lättnad sköljdes över oss även fast inte allt är klart en. Därför kan vi inte skriva ut något för tillfället, men nu är det inte långt kvar tills vi sticker iväg!

Vi tackar David för alla tips och all hjälp idag! :)

Möte!

Vi ska precis springa iväg på ett viktigt möte som gäller projektarbete. Eller springa och springa, vi tar bilen (och ack så fin bil).

Vad mötet handlar om?
Som vanligt kan vi inte berätta så mycket om detta en, men det handlar om en väldigt viktig grej som behövs under resan, och vi hoppas på det bästa nu.

Men nu måste jag kila så vi hinner.
Hörs senare!

Lite nytt

Vi har inte träffats idag, Jag och Johanna men vi har pratat via telefon lite grann. Johanna R ringde mig Johanna M då hon hade fått ett ganska intressant samtal från en sponsor idag :) jag tänker låta hon berätta lite mer om det när allting är klart.

Men som ni ser, så händer det faktiskt saker nästan varje dag som har med vårt projektarbete att göra. Det är kul men framförallt är det bra. Det är nämligen som Johanna skrev häromdan - mindre än en månad kvar nu!

Ny sponsor

Om ni klickar på sponsorer får ni se något nytt, det gillar vi! :)

Hemma!

I måndags kväll landade vi på Arlanda och igår var vi båda för trötta för att skriva.
Nu är vi i alla fall back on track och nu lägger vi i en högre växel, mindre än en månad kvar!!!!

Det var galet mycket vår i London, vi hoppas att det fina vädret håller i sig i Sverige nu också.

Vi drar till London

Nu har planet förhoppningsvis lyft och vi flyger mot London.
Förhoppningsvis dyker det upp något inlägg under helgen men det är ingenting vi kan lova.
Tillbaka på måndag!

Buss 866

God morgon kära läsare!

Klockan 04:54 vaknade jag i morse, då hade andra Johanna redan varit uppe ett tag. Just nu sitter vi på bussen som ska ta oss till Arlanda. Vad ska vi nu göra?
I oktober förra året satt vi på religionen i skolan och hade lite tråkigt så vi bokade en resa till London, and here we go.

Planet beräknas lyfta 09:15 och vi är i Enköping nu så vi ligger bra i tid, ingen av oss har varit där förut så det ska bli riktigt spännande!

Konditonstest

I tisdags var jag och gjorde ett konditonstest hos Karins Kost & Sport. Tyvärr kunde inte Johanna M medverka då det ligger i Hedemora så jag körde själv. Fick väldigt bra värden och Karin trodde inte att det skulle bli några problem att klara av cyklingen även fast jag har cyklat väldigt lite hitills. Hon själv cyklar väldigt mycket så jag fick en massa bra tips och råd!