Glider omkring i en superskön One Piece

Vi hoppar på one piece-tåget och trivs väldigt bra.
Dessa ska definitivt användas efter långa cykeldagar i April/Maj :)
Tack åter igen säger vi till fina Produktpartners, ni är grymma!

(Blev ett väldigt sött kort med självutlösaren, hehe)

Mailet

För roligt för att det bara ska ligga gömt på datorn:

Kan ni gissa vad det är? ;)

5 veckor kvar!

Idag är det preis 5 veckor kvar innan vi ska cykla och det känns riktigt skoj. Det är sportlov nu vilket betyder att vi inte kommer befinna oss i skolan denna vecka. På fredag åker vi till London och blir där till måndag, helt awesome!

Vi fick ett spännande mail idag, vad det handlade om kommer ni få veta lite senare under dagen. Det gjorde oss i alla fall väldigt glada. Var tvungen och ringa min kompanjon på en gång, hon skrek högt i telefonen när hon tittade på mailet ;)

Ytterligare lite nytt!

Idag gjorde vi klart med en ny sponsor som kommer sponsra oss med en summa pengar :) känns som att det börjar hända saker på den fronten också vilket känns jätteroligt! Nu ska jag ta och titta på film, vad Johanna gör denna lördag vet jag inte, men jag hopppas att hon har det trevligt! :)

/ Johanna M från Skinnskatteberg!

Something new.

Fagersta-Posten!

För två veckor sedan var vi hos Johanna i Skinnsberg och blev intervjuade av Ragnar Eriksson som skriver för Fagersta-Posten. Idag var det med i tidningen och vi tyckte artikeln blev väldigt bra. Tyvärr måste man ha inloggningsuppgifter för att läsa tidningen men vi gjorde vårt bästa för att kunna lägga ut artikeln här. Liten text men vi hoppas att ni ser vad det står :) (observera att Johanna R spelar innebandy och inte handboll som det står i artikeln)

Informationsblad!

Jag träffade min farbror Daniel idag och visade honom vårt informationsblad. Eftersom han är säljare och företagare så är det jättebra att prata med honom om just hur vi ska sälja in vårt projekt :) Han tyckte bladet såg bra ut men kom med tips hur vi skulle göra det ännu bättre.

Så jag har alltså suttit med det en liten stund och och mailade precis iväg det till min kompanjon som ska skriva ut ett antal exemplar i kväll.

Det gamla :)

/ Johanna R

Kyla

Nu är jag trött på 20 graders kyla och 2 meter snö! Ge mig plusgrader och vägar man kan cykla på, nu!

Just nu, Berga, Dalarna.

Givande dag!

Igår efter min innebandyträning åkte jag hem till Dalarna eftersom att jag hade ett möte idag.

Nu är klockan är 11 och jag har hunnit med två mycket givande möten. Man kan helt enkelt säga att vi nu har 3 säkra företag som kommer att sponsra oss på något sätt och kommer att få marknadsföra sina företag genom oss! :)

Detta är grymt roligt och vi är väldigt tacksamma för detta och det sporrar oss att fortsätta kämpa. Kämpa för att göra det här projektet så bra som möjligt.

Jag ringde precis Johanna M och berättade nyheten och hon trodde jag skämtade, det var ungefär den känslan jag har också, riktigt roligt!

Nu ska jag sluta svamla och äta lite lunch. Har ett litet möte (ej projektarbete) klockan 15 och sedan måste jag hämta brorsan på jobbet innan jag beger mig till Sala för lite innebandymatch!

Ha det bra allihopa så hörs vi snart, puss & kram! / Johanna R

Privat sponsor!

Idag fick vi in lite pengar på kontot från en privatperson som sponsrar med med pengar än vad vi hade förväntat oss :) detta är vi väldigt glada och tacksamma för. Tack så mycket!

6 veckor

Ny dag, ny vecka. Idag är det precis sex veckor kvar innan vi cyklar iväg. Det börjar komma över oss nu att det faktiskt inte är så lång tid kvar innan det är dags. Det gillas!

Idag har vi en hel del att stå i, vi ska göra ett informationsblad som vi kan ha med oss när vi besöker företag. Vi ska också ringa runt till olika JB-skolor som vi ska besöka på vägen. Det här är sista veckan innan lovet, vi ska försöka hinna med massvis den här veckan så det är bäst jag slutar skriva och hjälper Ragnar.

Mat är viktigt!

Att man sedan inte har spaghetti hemma är en annan sak, gillar köttfärsås allt för mycket.
Nu är jag taggad för ett cykelpass, får se hur långt det blir :)

Preliminär reseplanering

Här kommer en lista på alla ställen som det i dagsläget ser ut som att vi kommer att stanna vid. Vi söker fortfarande boende på många av dessa ställen så bor du eller känner du någon i närheten av dessa ställen så får du gärna höra av dig :)

Trelleborg
Burträsk
Skellefteå

Mössor!

Idag fick jag och Johanna finfina mössor från skolan! Grymt sköna också så det är nya favoritmössan :)
Tack John Bauer för det :)

Har tyvärr ingen tid att skriva mer då jag precis ska springa till statoil där jag blir upphämtad för träning, Johanna M befinner sig nog på gymmet och cyklar nu.
När jag kommer hem tänkte jag lägga upp alla premilinära (Tänker alltid på SJ när jag hör det ordet, "den premilinära avgångstiden är") ställen vi ska stanna och övernatta på, hörde att det var några som ville veta :)

Nu ska jag gå annars blir jag sen!

Två snabba kort nyss!

Förberedelser!

Vi förbereder ju väldigt mycket inför vår cykling, allt från vilka vägar vi ska cykla, vart vi ska sova och mycket praktiskt förberedelse. Det är ju också väldigt mycket annan förberedelse som träning. Eftersom varken jag eller Johanna är vana cyklister så måste vi träna upp våra rumpor så vi kan sitta 150 mil!

Förra veckan blev det ganska mycket cykelträning för oss båda, Jag Johanna M cyklade 8,5 timmar drygt 12 mil. Denna vecka blir det för min del mycket cykelträning men Johanna R har ju också sin innebandy att fokusera på.

Vår grymma film

(Vet att vi lindar fel, men man kan inte göra allt rätt)

Dagens arbete

Idag åkte vi till Skinnsberg, det snöade så ni vet ju hur SJ fungerar då.
I alla fall så tog vi oss fram och doften av pannkakor spred sig i luften i Skinnsberg, gott!

Den största anledningen till att vi åkte hit var dock inte pannkakorna (även om det hade stor del ;)) utan för att vi skulle träffa Ragnar Eriksson som skriver för en tidning i Västmanland. Det blev intervju och bilder tagna så vi hoppas det blir en bra artikel. Det kommer dock dröja ett tag innan den publiceras, självklart säger vi till när.

När den var klar ägnade vi oss att jobba med en uppgift vi har i rehabilitering och habilitering så vi har filmat hela dagen (videos kommer upp snart!!).

Nej, nu ska fortsätta med en till uppgift, är vi inte ambitiösa? ;)

Bilder från Skellefteå!

Tore som skriver för Handikappidrott Norr mailade oss några bilder från innebandyträningen vi körde där! Vi tackar för bilderna och väntar spända på hur artikeln blir.

10 februari.

God morgon, god morgon!

Idag sker uppdateringen från vagn 2 på tåget mellan Stockholm och Västerås. Jag tog en snabbvisit till Stockholm igår för att fira min faster som har fyllt 30! Överraskningsfest med sjukt mycket mat och sjukt mycket tårta, gillas alltid.

Kommer fram till Västerås vid 10 och då blir det direkt till gymmet för att cykla lite :) Blir nog inte två timmar idag men kanske 90 minuter.
Annars så blir det nog inte så mycket projektarbetesjobb då Johanna M sitter hemma och väntar på elektrikern och jag har innebandyträning senare idag.
I morgon därimot så blir det nog en del, lite spännande grejor som händer som vi informerar er mer om i morgon!

Well, vi hörs!
/ Johanna R

Träning

Johanna R satt på cykeln igår, Johanna M idag. Imorgon sitter vi på en varisn cykel men tillsammans :) lite underligt att vi inte tränar mer tillsammans, men så går det när man har olika idrotter och olika träningsupplägg! Men vi får nog tillräckligt med cykelträning tillsammans när vi drar igång sen i april! ;)

Det är galet, men det är mindre än två månader kvar tills det att vi cyklar från Trelleborg. På tal om trelleborg så pratade jag med en tidning där som gärna ville skriva om det vi ska göra, fast det blir först när vi kommer ner dit. Eftersom vi går i skola i västerås ville dom inte skriva om det ännu eftersom det är en lokaltidning. Men när vi kommer dit i april så blir det en artikel om oss :)

Jag har också tränat!

Jo det är sant, jag har också tränat!
Eller ja, tog en långpromenad på ungefär en mil men min vän Zimon :) Har haft mycket att stå i denna helg så jag han inte med intervallpasset jag tänkte köra.
Den här veckan kommer jag också svettas på cykeln på gymmet! Gillar att vi har studiedag onsdag och torsdag så tiden finns!

Annars så har jag slarvat bort kamerasladden så jag inte kan föra över bilder, illa! Vi får hoppas den dyker upp när den känner sig redo :)

Nu är det dags för mig att stänga av datorn och försöka sova, Johanna M sover nog sedan länge ;)

Natti!

Cykling!

Jag Johanna M tog ett träningspass på cykeln idag, 16.7 km blev det idag! :) Denna vecka kommer det för min del att bli ganska mycket cykelträning, tisdag onsdag och torsdag kommer jag att sitta på cykeln och svettas! Men det behövs eftersom vi faktiskt ska cykla nästan 150 mil om bara två månader! Tokig som man är så längtar man :)

Undra om Johanna R har tränat idag? Vi får väl se om hon skriver något om det i så fall :)

Stor svensk idrottare!

Jag och Johanna tog chansen att kontakta en av Sveriges - kanske till och med världens - bästa handikappidrottare, Anders Olsson. Anders håller på med simning och har bl.a vunnit paralympics, han har 9 innestående världsrekord samt har tagit ett flertal medaljer på stora mästerskap.

Anders tycker att det vi försöker göra är något väldigt roligt och bra för handikappidrotten och ville hjälpa oss lite med projektet. Anders har därför till en början börjat med att länka från hans hemsida till vår blogg. Vi hoppas på ett fortsatt arbete! :)

Klicka på bilden för att komma till Anders hemsida

Falun

Sitter i bilen påväg hem från Falun. Har snott mammas iphone men vet inte hur man lägger upp bilder, kan man göra det? Hade jag lagt upp en bild hade det i alla fall varit på vår nya motionscykel :) min pappa ska operera sig på måndag och behöver den att rehaba på, så då kan jag träna på den när jag är hemma :)

Paketet är öppnat!

I paketet fanns vind och vattentäta byxor och jackor från ProduktPartners. Vi tackar för det och om det nu mot all förmodan skulle regna när vi cyklar kan vi hålla oss torra! :)

Vad kan det vara i paketet?

(Johanna R är lite trött idag)

Telefonsamtal

Jag skickade iväg ett mail idag utan min kompanjons vetande. Jag fick ett väldigt roligt svar och var tvungen att ringa Ragnar på en gång och berätta nyheten, gissa om hon blev glad! :) imorgon ska vi ringa ett väldigt viktigt och roligt telefonsamtal! Känner att jag måste förbereda mig lite genom att läsa på lite grann!

Känner att det kommer hända mycket roligt imorn! :D

Överraskning!

Ett paket väntar oss på rektorns kontor, det ska hämtas imorgon :) vi har våra aningar om vad det är för något. Bilder kommer imorgon!

3 februari!

Idag är det den 3 februari, det betyder att imorgon är det prick två månader kvar tills vi tar det första cykeltrampet och beger oss iväg på våra 150 mil genom Sverige. Det ska bli riktigt kul, vi ser fram emot det :) vi är förväntansfulla för vad som kommer hända på vår färd, vad vi kommer uppleva! Det kommer bli stort, det kommer bli en upplevelse och ett minne för livet.

Imorgon ska vi återigen ta tag och ringa massa människor som vi behöver kontakta inför vår resa. Nästa vecka har vi två studiedagar, ni kan ju gissa vad vi kommer att ägna oss åt då ;)

2 februari

Ingen vila, ingen ro. Bara upp i sadeln och trampa på, vi gillar det!

Hemma

Nu är vi hemma i Västerås! Flygresan gick bra, dock höll vi på att missa tåget från Bålsta. Vi åkte nämligen buss från Arlanda till Bålsta och det var någon olycka en bit ifrån som gjorde att man inte kunde köra förbi, dock hade vi en superbra busschaufför som fixade så vi slapp köra förbi det stället och på så vis han vi med tåget.

Vi ville bara säga tack till John Bauer Västerås som bidrog med resan till och från Skellefteå, JB Skellefteå för deras varma välkomnande, Skellefteå Handikapp IF, Norran, Handikappidrott Norr och alla trevliga människor vi mött under dessa dagar och speciellt tack till Johanna M's faster som vi fick bo hos :)

Nu är vi båda hemma i våra egna lägenheter och jag ska ta och runda av här och sova. I morgon är det en liten sovmorgon, sedan gymmet och sedan skolan för att visa tidningen och lägga ut några/något exemplar, sedan hoppas vi att vi får paket också.. : )

Hejdå Skellefteå

Nu sitter vi på flyget till Arlanda och vi åker hem med de största leénderna. Vi har haft toppendagar uppe i Skellefteå, bättre än väntat.

Vi har besökt John Bauer och pratat med en klass.
Vi blev intervjuade av Norran och fick intervjuen publicerd både på internet och i tidningen.
Vi har besökt Skellefteå Handikapp IF och sett hur deras verksamhet fungerar.
Vi var med på en innebandylektion som var det roligaste under resan.
Vi blev intervjuade av Handikapp norr och tidningen kommer ut i slutet av Februari.

Vi hade egentligen inte så stor koll på vad som skulle ske här uppe så vi trodde absolut inte att det skulle bli såhär stort.
Det var som vår kära klasskamrat Elias skrev "Vad hände? Ni köpte ju nyss en karta?". Idag är vi på förstasidan i tidningen och får kommentarer om hur starka och modiga vi är som ska göra denna resa. Vi är mer taggade än någonsin att cykla och samla ihop pengar, pengar som kommer göra gott.

Ta hand om er själva och varandra, så hörs vi när vi är tillbaka i Västerås igen.

JB Nationellt, JB Västerås

Nu har vi även fått ut vårt projekt på Johnbauer.nu vilket är alla John Bauerskolors hemsida. Vi är jätteglada för reklamen och har insett att vi går på en väldigt bra skola! Gå gärna in och kolla på hemsidan och om ni sedan klickar på JB Västerås finns det även text där :)

Dagstidningen

Vi tog en sväng ner till stan för att inhandla tidningen och se hur artikeln blev och vi blev mer än glada då vi fick omslagssidan på Del 2 och även en helsida inne i tidningen. Vi plockade även på oss 8 exemplar som får följa med på flyget hem, helkul!

Intervju med norran.

Klicka på bilden för att läsa hela intervjuen.